|
 
Dette var kjipt !!
Her skulle vi også være uheldige.
Vi var godt forberedt og gledet oss til start. Det begynte egentlig bra på ss1 med fint flyt på kjøring og noter. Følte jeg hadde kommet flere steg lenger enn i Larvik. Men ikke lenge etter start kjente jeg sterk bensinlukt inne i bilen, jeg vurderte om vi skulle stoppe men siden ettappen var så kort valgte jeg og slakke av på tempoet og kjøre til mål. Det ante meg at det kunne være noe galt med påfyllings lokket. Da vi kom til mål viste deg seg at jeg fikk rett. Det hadde lekket rundt lokket, bensin fløt baki bagasjerommet. Dette er sånn som ikke skal skje men som man sier i rally kan desverre alt skje. Maks uflaks. Ikke noe særlig heller med tanke på brannfare, tør ikke tenke på om det hadde tatt fyr. Nå var det bare å få skylt med vann i en fart og tørket opp så godt vi kunne. Ville ikke ta noen sjanser på å forsette slik. Dermed kom vi 8 minutter forsent til neste ss og fikk dermed 1min, 20 sek i tids tilegg. Det viste seg å være en feil med lokket og tok det med ro de neste prøvene. Vi var litt usikre på om det ville holde tett nå., tillegg var jeg fryktelig stresset i kroppen og problemer med å få inn flyt på kjøringen på ss 2 og 3.

SS 4 var siste prøve før servicre og vi var nå sikre på at det var tett. Her ble det en 6. tid som er greit nok med tanke på at jeg tapte noe tid i starten. Det var godt å komme på service og få alt på stell igjen. Vi var klare til ss5 med ny giv. Det startet bra og ting begynte å stemme igjen, men etter ca 7-8 km ut av en sving er det plutselig ingen respons i motoren. Det virket som om gass waieren hadde rykt og bilen bare gikk på tomgang. Vi stoppet i veikanten for å se hva som hadde skjedd, det viste seg at det var gasspjeldet som hadde knekt. Vi fikk rygget inn på en skogsvei så vi ikke sto midt i veien. Vi fikset det med en nødreperasjon, litt ståltråd og en porsjon kreativitet. Vi tok oss etterhvert til mål på etappen men vi hadde da overtsget maks tiden, dermed fikk vi ikke lov til å fortsette lenger. Dette er noe som ikke skal skje, men sånn er rally. Dette var maks uflaks igjen !! Sannsynligheten for at noe sånt skal skje er ørsmå, det er på samme måte om det skulle skje i en vanlig bil. På brudddet kan man se at det har vært et lite brudd der fra før og den hang bare i litt gods. Dette var ikke vår dag. Nå var det bare å pakke sammen og sette kursen hjem over. For å ta med det positive så fungerte bilen veldig bra utenom dette. Jeg prøvde ut noen nye fjærer som ga poitive svar. Sikkert mange som tror at dette er barnesykdommer på den nye bilen, men jeg kan si at det ikke har noe med det å gjøre verken i Larvik eller Hedmark bare ren uflaks.

Nå er bilen i orden igjen og og vi hadde en nyttig test i helgen. Vi skrev egne noter, testet noen nye instillinger på diffene og justering av oppsett. Her fikk jeg verdifull kjøretrening. Det gjorde godt nå, med tanke på at jeg brøt før halveis i rally Hedmark.
Nå er bilen bygget om til asfalt og klar for Rudskogsprinten, dette er et løp jeg gleder meg til. Sist jeg kjørte løpet var i 2004 da kjempet jeg om en toppplassereing men 3 kjegle berøringer og 45 sekunder i tidstillegg sendte meg langt ned på listen. De har nemlig satt opp kjegler flere plasser i innerkant på svingene. Med berøring får man 15 sek tidstillegg. Dette skal jeg være ekstra obs på i år. Vet jeg berørte en den gangen, men de to andre merket jeg ikke at jeg var borti engang.

Jeg skal ha med meg Frank Rue fra Farweb i kartleser stolen i helga, han er en av mine viktigste sponsorer så det hadde vært gøy og kunne gitt tilbake et bra resultat..

Videre er planen å kjøre helga etter på bjerke sprinten.

Siste 5
Sesongslutt   23.11.2006
Det ble en våt dag på Rudskogen, mildt sagt.   15.10.2006
Dette var kjipt !!   06.10.2006
Etter Rally Larvik   19.09.2006
Klart for Rally Larvik   08.09.2006
:: Vis liste

Sponsorer
 
 
FarAppz™ NewsPublish 0.9 Copyright 2004 © 2014 - All rights reserved - FarWeb as Powered by FarAppz™