|
 
Endelig!!
Bilen er ferdig.. Etter ni måneder og iherdig jobbing med sikkert opp mot 1500 timer, både på meg og pappa. Så den dagen vi første gang trykket på start knappen og bilen bare sier wroom, det var en god dag.
Spesielt for meg og min far som i hovedsak har bygd hele bilen selv… Det eneste ikke vi har gjort er buret for det har vi ikke hatt lov til å bygge. Ved montering av bilen har vi hatt med noe hjelp slik at det skulle gå litt fortere.

Vi er meget fornøyd med resultatet og mener det har blitt en veldig bra bil, den er vell blitt så bra som den kan, til å være en slik modell. Store oppgraderingerer er blitt gjort.
Bilmodellen jeg kjører er litt eldre enn det flere av konkurrentene mine har, men jeg håper og tror at den fortsatt kan være konkurransedyktig. Spesielt nå etter alle forbedringene vi har gjort.

Første løp er nå kjørt, må si det var deilig å være tilbake igjen. Nå skal det skal bli godt å kunne fokusere på bilkjøring igjen.
Resultatet ble ikke helt topp på første løpet, men det kunne jeg vel heller ikke ventet, med tanke på ett år borte. Smellen i Bergen og alt arbeidet sitter nok litt igjen i kroppen en stund, men det er normalt, sier flere. Hvis ikke det gjorde det, tror jeg det hadde vært noe galt med meg.
Derfor skal vi nå fokusere på mest mulig kjøring med bilen i form av løp og trening fremover. Før løpet hadde jeg bare testet bilen noen få mil på grus.

Må si det er virkelig tilfredsstillende at bilen fungerer så bra etter så mye jobb. Det er noen som har uttalt at de ikke hadde trodd vi skulle få til alt dette selv, uten hjelp utenfra. Slike biler er jo opprinnelig fabrikksbygd i England. Det regnes for å være noen ganske avanserte maskiner dette, med mye spesielle løsninger og ombygginger i forhold til vanlige biler. I tillegg en stor porsjon elektronikk. Kan si jeg har hatt noen timer under dashbordet og andre veier for å koble og legge all elektronikken riktig.
Resten av sesongen nå skal jeg bruke til å få bilen helt optimal. Vi har gjort flere forandringer som krever innjustering. Jeg har nå flere justeringsmuligheter enn tidligere og det kreves en del testing før alt er perfekt.
Under løpet som gikk på asfalt slet jeg noe med understyring i svingene. Det tror jeg kommer av innstillingene på differensialene, i disse bilene er det datastyrte differensialer. I tillegg hadde vi nok litt for myke dekk. Med litt mer testing og justering tror jeg det skal bli veldig bra, uansett hvilke underlag vil kjører på.

Jeg vil også benytte anledningen til å takke alle mine sponsorer som har stått sammen med oss nå gjennom et vanskelig år og takke for at dere fortsatt har tro på fremgang videre. Det betyr mye for oss og jeg synes det er skikkelig bra at vi har med oss alle sammen fra i fjor selv om ikke sesongen ble som den skulle. Vi har i tillegg også fått med flere nye.

En spesiell takk til min far som har lagt ned en fantastisk jobb i bilen, han har sikkert like mange timer som meg på den og er veldig dyktig.
Takk også til Lars og Ronny som har hjulpet til med montering.
En stor takk også til Frank som hjelper og er en pådriver med alt annet arbeid utenom bilen. Ellers takk til alle andre rundt meg og som har hjulpet. Det har vært et tøft år for alle involverte, men nå skal det bli bedre.
Smiler som en sol hver gang jeg ser på bilen : )

Neste løp er Rally Larvik som er Nm runde 9. september

Jeg ser optimistisk på fremtiden og nå skal det bare gå en vei og det er oppover!!

Siste 5
Sesongslutt   23.11.2006
Det ble en våt dag på Rudskogen, mildt sagt.   15.10.2006
Dette var kjipt !!   06.10.2006
Etter Rally Larvik   19.09.2006
Klart for Rally Larvik   08.09.2006
:: Vis liste

Sponsorer
 
 
FarAppz™ NewsPublish 0.9 Copyright 2004 © 2014 - All rights reserved - FarWeb as Powered by FarAppz™